top of page

Our Recent Posts

Archive

Tags

Kehendak Mengenal Tuhan

Sambungan daripada Posting: Kelas-Kelas Agama


Okay, kita sambung eh. Haritu aku cerita aku gi kelas-kelas agama kan. So bila dah gi kelas ni, salunya kita akan -clash-.... clash dengan belief system kita yang lama.... akan ada ilmu-ilmu yg perlu dibuang untuk diiisi dengan ilmu-ilmu yang baru. Percayalah bagi yang baru belajar agama, memang akan pening sikit. Takpa, slowly, buang dulu yg keruh-keruh, masukkan dengan pengamalan ilmu-ilmu kini.


So bila disebut ilmu, ilmu tu perlu amal. Orang jahil xtau beramal sebab takde ilmu takpa kan. Tapi bila dah menuntut ilmu, perlulah beramal. Sinilah yang aku rasa, mudah pengamalan aku ( dipermudahkan oleh Allah SWT). Kat sini banyak menjaga amalan-amalan wajib, mcm solat di awal waktu, banyakkan amalan-amalan sunat mcm puasa, solat-solat sunat dan sebagainya. Apa sajalah, rebutlah peluang untuk melaksanakannya. Apalah ertinya ilmu andai tidak diamalkan.


So dah lama-lama belajar dan beramal, akan ada hakisan, demi hakisan pada hati sendiri, terasa terkikis sifat-sifat tak baik tu perlahan-lahan...terkikis, terkikis dan terkikis...


Dan sehingga, tibalah detik.....KEHENDAK MENGENAL TUHAN itu menjadi lebih DALAM...


Ting! Apekah itu haha.


Takde apelah. Memang mcm tuh lah kehendak diri aku pada waktu tu, Kehendak Mengenal Tuhan.





  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2018 by aszifaris. Proudly created with Wix.com

bottom of page