top of page

Our Recent Posts

Archive

Tags

Kelas-Kelas Agama

Sambungan daripada Posting: Belajar Agama


So aku pun gi lah belajar agama. Aku belajar balik semua daripada basic...pelan-pelan belajar. Aku ambik kelas Al-Quran (tajwid), kelas Aqidah, Kelas Tasawuf, Kelas Fikah. Ha epik kan, puas hati aku boleh gak belajar.


So salunya belajar kelas ni hari-hari cuti, Sabtu dan Ahad. Masa ni aku dah kat KL ( keje ). So Sabtu dan Ahad tu aku gi belajar agama. Dan bagi aku ia bukanlah part time. Keja aku tu part time aku rasa. Aku sungguh-sungguh belajar ( tak tahulah semangat apa yang Allah bagi pada aku )... sebab aku dah pendam lama sangat, still aku kena teruskan dgn subjek-subjek nak SPM masa tu ( kan nak belajar Al-Quran tu mai kuat waktu form 5, hihi ).......



So Sabtu Ahad, aku salunya pi kelas, daripada pukul 9 pagi, sampailah pukul 5ptg. Or kadang2 sampai pukul 2 ptg. So dekat sinilah aku rasa, bermulanya perjalanan aku untuk mengenal agama. Sebab aku banyak dok sorang-sorang time ni, kalau aku jalan-jalan pun salunya aku bawak laptop, berhenti menulis kat mana-mana. Kalau dalam train, kerja aku membaca, membaca dan terus membaca...


Walaupun sound informal learning...namun semangat aku kuat waktu tu untuk mengenal Agama, bukan sapa-sapa pun suruh aku, memang dah terpendam lama niat tu, cuma aku takde masa. So bila dah kerja, tak payah pakai duit sapa-sapa nak belajar, pakai duit sendiri, bebas nak beli buku ape ke, nak kelas apa ke.......KAN?


Okay sambung next post ..hihi.



  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2018 by aszifaris. Proudly created with Wix.com

bottom of page