top of page

Our Recent Posts

Archive

Tags

Mary Kay - The Journey 2

Ni aku sambung menulis daripada post --> Mary Kay - The Journey


Hmm syahdu ja rasa klau nak menulis kisah dulu2... actually aku pakai Mary Kay ni dah lama, sejak 2013 ke 2014 camtu, memang pakai dan tak tukar ke brand lain dah sampai sekarang...


Daripada Post Mary Kay - The Journey aku dah cerita kan, pasai aku terlibat dalam Healing Proses... Aku nak make it short, tetapi, tak boleh nak short jugak kalau dak tak jadi cerita...


OK.


Ceritanya camni,


Jerawat aku byk sampai penuh satu muka tu, n satu jerawat tu besaq pulak, ada tu smpai 8 mata jerawat ( cam geli la pulak haha tulis cmni, padahal tak lah segeli ni...) orang yg ada jerawat paham benda ni biasa ja....


Aku pun x tau awat jerawat tu sampai jadi mcm tu pada waktu tu...selain breakout, aku alami lagi lah mcm2 sakit lain, aku fatique yang teruk yg amat, sampai jalan beberapa langkah pun aku rasa letih yang amat-amat..


So disebabkan aku ni rajin membaca, aku pun mengkaji apa yg aku alami ni, sebab masa tu memang mcm the whole things, badan sakit, rambut keras... lemah sangat2.... cuma aku ada KEKASIH aku, ALLAH pada waktu tu, tu la teman aku, mengadu mcm2, aku salu nangis2 tak henti2 nangis, as emotionally pun aku breakdown teruk...


Org akan tanya, KENAPA? KENAPA?


Eh mana aku tau ( hahahah ) pada waktu tu lah, aku rasa diri aku mcm (nak pecah).... semua konflik tersembur keluar, satu persatu... boleh dak korang bayang mcm rumah, then rumah tu semak, then korang tengah KEMASKAN rumah tu, sampai nanti nampak CANTIK lah! ( eih, time ni mana ada kisah kemas rumah, time ni rumah roboh ( hihi)... ha btui, rumah roboh seingat aku.


Aku terPaksa cerita eh pasai ni, ada satu istilah ni dipanggil as SPIRITUAL AWAKENING, yang mana, kita, as jasadi turut ada unsur ( spiritual ) dalam diri kita ( DIMENSI RUH).... tapi sebab kita ni lalai kat dunia, kita (TAK SEDAR)... memang aku orang Islam biasa, yang solat, puasa dan menunaikan syariat, still ia tak cukup, untuk membawa aku ke dimensi ( IMAN yang sebenarnya @ PENYAKSIAN).


So kisah pengembaraan spiritual aku pun bermula................... ( DAH korang jangan expect lebih, aku bukan nak cerita pasai spiritual).... aku cuma nak ckp, one of the symptom dalam SPIRITUAL AWAKENING, adalah ACNE BREAKOUT...( korang rajin la skit, pi la google, tak pun bukak kat web aku ni kat bahagian "Archive"... ada video aku letak, tentang Spiritual Awakening....


(aku memang ada acne dulu2, tapi taklah sampai SETERUK tu masa tu).... dan acne tu magik, arini penuh, satgi malam tido, esok pagi boleh pulak clear satu muka, eh.... ( aku pun pelik ).... haha jgn main kisah2 tak logik ni memang aku dah biasa...


Ni make it short lah, Spiritual Awakening tu adalah Kesedaran Kerohanian mula muncul dah dalam diri kita, daripada menjadi materialist sempurna ( aku la ni ), aku mula menyedari yang aku adalah RUH... tu pun bukan sedar, aku pi consult tu dgn ramai org jugak pada waktu tu, cuma ada seorang Dr tu ckp, tenaga aku ( energy aku ) , dah mula memberat kepada spiritual........... so dia akan sedikit tak balance.... takpa dia kata, memang aku kena pi ke arah spiritual..


Nak pi cmna? Nak buat apa? Mana lah aku tau.... still aku kan ada KEKASIH aku iaitu Allah, ( haha )... aper yang nak dirisau2 klau Allah yang akan atur perjalanan tu ( acecece, ckp skang mcm ok eh, dulu keryau mcm hapa ja).... ( YELAH TAK PAHAM KOT MASA TU? adoi..)


Dia klau korang rajin ikut lah orang-orang spiritual, mcm Echart Tolle contohnya, korang akan paham mcm mana pengalaman hidup diorang yang agak ( pecah ) pada dimensi fizikal, apabila permulaan perjalanan spiritual itu berlaku....memang SUKAR tu tak payah ckp lah, ni perjalanan MELEBUR EGO namanya hahahaha... adoi lawak dikenang kembali..(aper yg lawak, air mata berdarah ni uwaaa, uwaaa.... dak la, semua ok bila kita ada KEKASIH yang setia).


Ni tengah2 aku tulis ni, ada CITYLINK SAMPAI pulak, hehe ( barang Mary Kay dah sampai la, aku baru order 29hb kot).... meh aku snap la eh, nanti kita unbox nak? Meh snap dulu:


Ni bukan setakat snap ( haha ) dan edit sat... tu ikan2 aku, dok berenang...


Oklah, nanti kita sambung lagi eh! insyaallah! :)





  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2018 by aszifaris. Proudly created with Wix.com

bottom of page