top of page

Our Recent Posts

Archive

Tags

Mary Kay - The Journey


Tu aku tulis siap2 tajuk, Mary Kay - The Journey....


Aku tulis siap2 tajuk tu dan aku explain, kang korang tanya pulak, aik jie dah nak menjual ke? haha... mind aku pun tanya soalan yang sama ( mind aku memang banyak bertanya) tapi hati aku just rasa nak tulis.... tapi sebab mind tu bertanya, maka aku pun menjawab, daripada korang rasa aku nak menjual, baik korang rasa yang aku sebenarnya nak menulis balik, ( haha ), so kena ada gak something untuk ditulis ( hahaha ) boleh paham ke?.


Tadi aku tengok kat #Diva, JAMESTOWN 3 dah nak start.... Nanti la na aku tulis tentang Jamestown, aku minat sangat2 cerita tu ( huhu )...


Ok jom kita tulis tentang Mary Kay.... Klau korang suh aku buat ayat berniaga, sampai bila pun aku takan boleh menulis weh, so baik aku tulis lah jugak sesuatu untuk diri aku sendiri, untuk perjalanan aku, untuk soul aku sendiri...


Kita manusia ni ada 3 level basic, Mind-Body-Soul ( korang search AFNAN ROSLI) , memang lepas aku tengok video afnan tentang IDENTIFICATION, dia buat aku lalu ( lalu tu maksud berselera semula, org kedah ckp lalu, cam aku tak lalu makan - maksud dia aku tak berselera nak makan, kalau lalu makan? maksud dia, aku berselera nak makan) .... hihi... nasib korang la dapat author menulis tanpa edit, yang bercakap apa saja dalam dia menulis..


Kalau menulis bizz rules dia mana boleh camni, tapi percayalah aku dah GIVE UP setelah beberapa bulan aku ikut kelas online/offline... reason? Reason dia aku rasa, aku gagal untuk buat manipulation, dan reason dia is, aku rasa kosong, empty, penulisan yang ikut rules tapi x boleh connect dgn jiwa aku sendiri - buat apa aku buat benda yang takdak jiwa aku ? betui dak..... sebab apa yg kita buat akhirnya memang utk jiwa kita sedap... So, aku gagah kembali menulis, ha, dan cmnilah rentak dia.....


So aku ikhlas menulis ni aku rasa, sbb... sbb klau aku ada purpose untuk menjual ka, nak dapat followers ka, harapnya, tulisan aku tak keluaq tara mana pun...


So instead of peniaga, baik korang tengok aku as PENULIS yang menulis dengan pelbagai rentak... Dulu2 aku rajin tulis puisi, ada blog lama aku, penuh dgn puisi... Puisi ni jiwa dia lain pulak.. mode dia mesti time2 korang ni tengah MEMUJA sesuatu...sebab tu kan klau korang tengok mcm POET POET yang terkenal kan, mesti lelaki...sebab aper? Sebab depa memuja-muja PEREMPUAN... hihi... korang boleh cari fact jugak, korang akan jumpa penemuan ni... aku bukan laki, aku perempuan, so memang la puisi aku tak puja laki ( ahhahaha, lawak pulak ).... aku sedang MEMUJA, Tuhan. Tandus pada suatu masa tu rasa, sampai banyak sangat puisi ingin Pulang Padanya... dan KEINDAHAN tu indah sangat pulak pada suatu masa, sampai banyak sangat PUISI2 cinta aka cinta hanyut asyik.... arrghhhhh.... sedap ( hahha ).


Klau korang ni cinta manusia sampai mcm tu, korang akan sakit... sebab... ( takmau ckp la) ....haha, aku bukan menulis tentang PERSONAL DEVELOPMENT kan...still, aku TERpaksa ni bercerita sedikit sebanyak ttg diri aku, sbb ni lah gaya penulisan dia...


Ok, kita sambung tentang Mary Kay...haha korang expect gambaq sebelum selepas mcm testimoni eh? Aku takde gamba nak buh dan tak redi pun nak buh gamba lagi weh...sabo lah sampai aku rasa balik semua tu...


Aku ni sakit teruk dulu ( haha sakit? ) sebab apa jie, sebab apa jie sakit? haha.... Takmau ceritalah malas, tapi key dia is SPIRITUAL AWAKENING...< aku malas pakai terms ni, kang org cakap aku mengarut benda, dan aku doalah kalau yang rasa benda ni mengarut, harap tak sampai langsung lah ke blog aku ni... Harap vibration sama dgn aku akan tarik yang sama datang ke sini....


Sebab post ni nama dia THE JOURNEY, aku tak boleh nak cerita sekerat weh, aku TERpaksa sekali lagi cerita gak pasai diri aku...in SHORT, aku terlibat dalam HEALING PURPOSE... nak tulis healing PROSES, yang terkeluaq tu is healing Purpose pulak.... mana aku tak boleh cerita, aku kena gak cerita sebab dia terlibat, nanti key lari...jadi tak sedap as cerita...


HEALING PURPOSE ni terms aku sendiri la kiranya, mcm aku cakap kat atas tadi tu, seperti yang Afnan cakap, diri kita ada 3 kan, kita live di dalam 3 dimensi, MIND-BODY-SOUL, and diri kita perlu ALLIGN mind body soul tu baru lah itu HIDUP... (dia ada satu lagi, dimensi takdak apa ) hahah, takmau ckp...


Dia mcm thesis aku lah, penat aku pusing tu, barulah lahir thesis dimensi ke 3... thesis aku sampai ada 3 dimensi, tu lahir dimensi paling luaran dah tu...... yg dalam, yang tengah aku tak boleh cerita...


Cth cam korang tengok gambar earth layer ni lah kan, (ni contoh eh, nak bagi senang paham jer)... klau tak korek yang dalam tu, nampak luaran je kan? nampak crust je, mantle tak nampak, inner core, lagi lah tak nampak... Yang luaq tu, nampak mcm biru2, so korang ingat yg dalam tu biru2 hijau ke, dakkk oren tu.... sbb tu kena korek baru nampak...


Bila kita nak communicate dgn semua manusia, kita TERpaksa, sekali lagi tu ( sebab rasa terpaksa lagi ni ), ckp luaran lah, kang ckp yang dalam2 org takpaham... segelintir org paham sikit... yg core dalam tu, boleh kira dgn jari....klau ckp jugak org ckp kau ni sasau ke?


Sasau menda, nampak aku ok je ni ( hahaha).... cuma, cmtulah, jgn kita ckp orang sasau, kot2 kita yang sasau.... zaman2 dajjal ni, dajjal ni buat syurga nampak jadi neraka, neraka jadi syurga ( ha, cuba korang ponder) haha..


Camni ka tulis Mary Kay- The Journey jie? hahhaha lawak lahh... aku pun dah ngantuk... len kali sajalah aku tulis pasai Mary Kay tu..


Aku lanje gamba beg dia je lah eh ( haha ) aku ngantuk, nak tido.... tu sapa nak ambik gamba dia, aku buat watermark eh, sila buh link... bagi penjual2 Mary Kay eh..(hihi)



K lah korang aku nak tido .... zzz



p:s : ok aku sambung nanti, insyaallah, korang nak tau kan pasai Mary Kay (haha)....




  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2018 by aszifaris. Proudly created with Wix.com

bottom of page