top of page

Our Recent Posts

Archive

Tags

Menulis 5 : Jom Pegi Bazaar

Aku terus menulis sambungan daripada --> Menulis 4


Ni dah tak buh video punk dah ( haha ). Maafkan aku kalau korang tak paham cara aku menulis secara ( telus )... cara penulisan cmni syarat dia tak boleh edit.. ( haha)... so apa yang tertulis perlu dipublish terus utk memelihara ( keaslian ). haha... tak boleh baca balik dak edit... nanti dia lari........


Setiap kita ada bahasa kita sendiri untuk berinteraksi, so pakai bahasa kita sendiri dalam penulisan untuk interaksi hari-hari tak formal... dia akan ada nada dia bila kita menulis... (bercakap aku jadi lain la pulak ) haha,,,,penulisan aku lebih laju dan agresif....


Tu aku suka lagi hantar email, aku prefer interaksi penulisan lah mcm whatsapp, call pun ok, tapi entah, senang lagi nak melahirkan rasa hati melalui penulisan... cuma aku ni betul ke, ni publish ni jie oi hahah ( bantai sajalah )...


Klau tak publish, aku rasa tak connect dgn audience, aku perlu balik perasaan tu.... aku dah lama tak connect dgn orang tu dan aku tak tau nak jawab apa bila orang tanya, cuma aku cam.... HAHA aku jadi cam Ramli Sarip, hilang 10 thn ( haha ).... tu ja aku jawab klau rajin cube korang gi google apa jadi kat ramli sarip or tengok dokumentari ka... boleh ka? hahha... aku buh banyak clue dah weh dalam blog ni, banyak sangat dah, cuma korang kena cari sendiri ( aku tak suka jawab bab ni , serius)...


Kalau nak meluah isi hati ( haha ) apa kata korang meluah kat seseorang tak payah la publish... tulis, dan hantar, or tulis pastu bakau je tak pun buang! hahaha...


Habih tu aku publish awat? Mana aku tau, rasa nak publish hahah... ataupun aku memang perlu kembali perasaan connect dgn world wide, haha entah la weih, aku banyak benda nak buat ni dgn orang aku perlu connect balik....


Aku ni jenih tak la perlu interaksi sosial banyak2 sangat, aku banyak benda aku dok buat sendiri, sorang2 pun aku banyak ja benda aku buat, dan aku bukan anti sosial,,,, nak sosial bagi aku duration dan orang jgn banyak2 sangat aku pening ( haha )... aku suka hubungan yang personal dan yang lebih mendalam, aku suka kenal orang dgn mendalam, so masa tu aku takleh nak bahagi kat banyak orang...


So most kawan aku yang lama, aku tinggal tu bukan sebab apa, aku ada ja benda lain nak buat, aku rasa hampa semua kenai aku camna kot, aku ni baik ja dgn hampa semua ( hahaha, tu nak jawab kat kawan2 yang cari aku ), cuma percayalah hidup kita ada fasa, bila kita kawan, Allah hantar mesej apa2... kita terimalah, then aku, engkau, dia semua kena move, bergerak lagi dalam hidup untuk pengalaman yang lain pulak....


So kita perlu move..


Kita jangan banyak kecewa n mencari2 kenangan yang lama... klau ada pun jangan la dok kenangan2, dia cumalah... satu perkara yang penah berlaku dan ia baik utk diri masing2.. move dan move... Tu hidup aku lah... zaman sekarang menulis semua kena ckp ( tu pandangan sayalah) hahah....masing2 hal masing2 pandangan masing2 lah...semua hampa pun betui ....


Aku nak pi bazaar sat ni...


p/s: apa aku tau sangat ka kisah ramli sarip (haha)..x tau weh, aku tengok dokumentary rock kapak je, tentang kawan2 ckp tengah2 zaman gemilang tiba2 ramli hilang ( cari tak jumpa ) tak sapa tau... klau korang minat benda ni, korang akan cari reason dia... klau tak minat just left ( hahahah )..


Ramli Sarip tu group aper, Sweet Charity lah weyh! Aku lanje lirik haha...


Lirik Lagu Hilang Gelap Terbitlah Terang - Sweet Charity Diam-diam mulai nampak bertijar Hati yang redup kini bercahaya Aku telah menerima Aku telah mendapatkan Erti kehidupan ( 1 ) Titik air jatuh di sudut mata Tak kuasa daku untuk menahannya Oh Tuhan, syukur hamba Yang hanya dalam hayal Kini telah jadi nyata ( 2 ) Telah ku peluk telah ku dakap cita-cita Telah ku genggam kau dengan cerita lara Rasa bangga ku rasakan dalam hati Tak percaya Kenyataannya tiada bermimpi Lirikami : http://www.liriklagumuzika.com/2014/12/lirik-lagu-hilang-gelap-terbitlah.html#ixzz5odvUvkjV




  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2018 by aszifaris. Proudly created with Wix.com

bottom of page