top of page

Our Recent Posts

Archive

Tags

Bunga!


Alan Walker Alone 8D Audio

Selamat Hari Wanita Sedunia!

Nota: Ni Vexking yang tulis. Saya terlalu suka baca Vexking!

Twitter: https://twitter.com/VexKing

Instagram: https://www.instagram.com/vexking/?hl=en

Walaupun bukan saya yang tulis dan Vexking yang tulis, saya merenung lama, akan kebenaran di sebalik kata-kata VexKing.

Kita wanita, terlalu,

memerlukan perhatian daripada lelaki,

sedangkan,

kita sudah punyai diri kita sendiri.


Dalam diri kita, ada unsur feminin dan jugak unsur maskulin, keduanya perlu SEIMBANG.


Hubungan kita dengan pasangan kita ( pada luaran), seringkali adalah cerminan, kepada keadaan (dalaman) kita. Hal ini pasti memerlukan huraian yang cukup panjang untuk saya menghuraikannya. Hmm.


Cukuplah kita sedari, unsur feminin kita umpama bunga yang ingin kembang, ia penuh seri, penuh dengan keunikan. Unsur maskulin kita, umpama kudup bunga yang melindungi, dan pabila bunga itu kembang, kudup yang melindungi tadi, berubah menjadi "sokongan" untuk bunga yang mekar.


Ubahlah dalaman kita,

Luaran kita, hubungan kita dengan pasangan, dan orang yang akan kita "tarik" untuk bersama kita, pasti menyenangkan.

Insyaallah.



Ok, sampai sini dulu. Bab ni jangan bagi saya menulis.... nanti jadi panjang tak habis-habis haha.

Jadilah BUNGA!

BUNGA YANG MEKAR!

MEKAR dan HARUM!


Kasihilah dirimu,

Sayangi dirimu,

Sejati.








  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

©2018 by aszifaris. Proudly created with Wix.com

bottom of page